Monday, October 5, 2009

MemikiRkaN kaTa-kaTa yaNg sEsuai..


                                                          


Aku suka mendengar kisah cinta sejati langit dan laut. Sangat unik dan menarik sekali. Hinggalah sekarang kasih antara langit dan laut tidak terpisah. Sesekali aku kepinginkankan kisah cinta aku dan DIA seteguh cinta langit dan laut.
Dengan rasa yang satu ini mengajar aku apa makna cinta..Cinta yang luhur..Cinta yang sejati..Cinta yang banyak menuntut pengorbanan..Cinta yang mengajar apa itu realiti kehidupan..Cinta yang mengajar manis dan pahitnya hidup dan juga cinta yang banyak mengajar aku erti keikhlasan, kesetiaan,.dan yang pastinya cinta itu akan hadir dalam hati semua individu..bagaimana cinta itu terjadi masih tidak dapat aku rungkaikan dengan kata-kata..
        Dengan cinta membuatkan diriku berbahagia malah dengan cinta banyak mengubah aku..Aku bukan aku yang dulu.. Pengalaman banyak mendewasakan aku.. Pengalaman mengajar aku segalanya..kini aku lebih tabah dan matang menghadapi liku-liku kehidupan yang pastinya akan lebih serik dan pedih dari sebelumnya..
Semoga setiap coretan dan isi hati ini akan dapat kukongsikan bersama yang tersayang yang sangat2 aku cintai. Rasanya tak cukup dengan kata2 sahaja untuk aku luahkan bertapa aku menyintai dan menyayangi insan yang bernama Muhammad Muntasir ini…Satu nama yang sangat unik…belum ada sesape yang mempunyai nama seperti itu…menunjukkan dia tiada duanya...
        Andainya kau dapat dengar luahan hatiku dan membaca setiap patah yang terlukis indah di atas kertas tak bernyawa ini..alangkah bahagianya..Sayang untuk sekalian kalinya aku ingin katakan betapa aku menyintai dirimu dan betapa dirimu selalu ada di dalam fikiranku…Janganlah ada lagi dugaan yang maha beratnya di antara kita sepanjang perhubungan kita ini..Aku takut hatimu goyah untuk terus mencintaiku..
Aku cuba untuk jadi insan yang sempurna di matamu..insan yang menjadi kesayanganmu..insan yang kau dambakan dan insan yang ingin kau miliki..Aku harap akuler gadis itu…gadis yang sentiasa ada di dalam fikiranmu… Sekurang2nya kau tahu bertapa aku tak ingin sekelumit pun untuk melukai hatimu apatah lagi untuk membuatkan mu rasa sangsi terhadap ku..maafkan daku sayang andainya selama kita berkasih ini, ada kata dan tingkah lakuku yang tak berkenan di matamu..aku memohon kemaafan darimu sayang..aku tahu..aku banyak sekali melukakan dirimu tanpa ku sedari..
Semoga semua yang berlaku di antara kita ada hukmahnya yang tak ternilai..Semoga kita dapat menyulam cinta dan kasih hingga ke akhirnya..hingga satu hari nanti, sehingga satu saat nanti aku menjadi suri hatimu…akan ku tunggu saat itu datang nanti….
         Memikirkan kata2 yang sesuai untuk menggambarkan apa yang ku rasa kini…mungkin lega, terharu, gembira, bahagia..tapi yang pastinya aku ingin menggambarkan perasaan yang indah2 sahaja…bak hati yang berbunga2…hehe…
        Bagaimana yer perkenalan antara kita bermula??Bila dikenangkan kembali..emm indahnyer saat itu..sejujurnya pertama kali aku melihatmu pada hari itu hati ku telah mengatakan sesuatu yang tak pasti..apakah perasaan yang sedang aku alami ini..kenapa aku berperasaan seperti ini??



                                                                                                                           

No comments: